جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

روشهاي سرمايه گذاري در ايران با پول كم و سود بالا

وقتي صحبت از آينده به ميان مي آيد، بسياري به اين فكر مي كنند كه بايد پس انداز داشته باشند؛ در واقع آنها چون روشهاي سرمايه گذاري در ايران و كسب سود بالا با پول كم را نمي دانند اينطور فكر مي كنند.

در ايران به دليل تورم، ارزش مبلغي كه به عنوان پس انداز در بانك يا جاهاي ديگر داريم به طور مداوم در حال كم شدن است.

پس بهترين راه براي حفظ ارزش پول ما چيست؟ سرمايه گذاري با مبلغي كه به چشم پس انداز مي بينيم، مي تواند ضامن حفظ ارزش واقعي پول ما باشد.

سود بالا از سرمايه گذاري

اما بهترين راه براي سرمايه گذاري چيست؟ سرمايه گذاري يك راه موثر براي به كار انداختن پول شما و به طور بالقوه ايجاد ثروت است.

سرمايه گذاري هوشمند ممكن است باعث شود كه پول شما از تورم پيشي بگيرد و ارزش آن افزايش يابد.

پتانسيل رشد بيشتر سرمايه گذاري در درجه اول به دليل قدرت تركيب و معاوضه ريسك و بازدهي است؛ يعني چي؟ يعني اگر روشي را براي سرمايه گذاري انتخاب كنيم كه ريسك كمتر ولي بازدهي بيشتري براي ما داشته باشد، آن بهترين روش براي سرمايه گذاري با پول ما است.

بهترين روش سرمايه گذاري از شخصي به شخص ديگر مي تواند متفاوت باشد؛ به عنوان مثال: كسي مي خواهد به مدت طولاني سرمايه گذاري كند و برايش بازگشت پول و سود به مدت كم ارزش چنداني ندارد، پس به فكر سرمايه گذاري طولاني مدتي است كه سود بسيار بيشتر با مدت زماني كه براي سرمايه گذاري دارد صرف مي كند اهميت دارد و بهترين روش مي باشد.

كساني كه مي خواهند به طور مداوم از طريق مبلغي كه سرمايه گذاري كرده اند در كوتاه مدت سود كسب نمايند، روشي را انتخاب مي كنند كه در كوتاه مدت بتوانند سود خود را به دست آورند هر چند كم باشد.

در رابطه با انواع مختلف سرمايه گذاري به عنوان ابزاري فكر كنيد كه مي تواند به شما در دستيابي به اهداف مالي خود كمك كند.

هر نوع سرمايه گذاري گسترده از محصولات بانكي گرفته تا سهام و اوراق قرضه داراي مجموعه اي كلي از ويژگيها، عوامل خطر و روشهايي است كه سرمايه گذاران مي توانند از آنها استفاده كنند.

وقتي در يك سهام سرمايه گذاري مي كنيد، يكي از صاحبان شركت مي شويد كه نشان دهنده سهام مالكيت است و به عنوان سهام نيز شناخته مي شود.

اينكه آيا شما از يك سهام درآمد كسب مي كنيد يا از دست مي دهيد، بستگي به موفقيت يا شكست شركت، نوع سهامي كه داريد و به طور كلي اينكه در بازار سهام چه مي گذرد و عوامل ديگر بستگي دارد.

سرمايه گذاري در ايران براي كساني كه در خارج زندگي مي كنند بسيار مطلوب است؛ چرا كه ايران يكي از ارزان ترين كشورهاي حال حاضر براي سرمايه گذاري مي باشد از سوي ديگر هم به دليل نواسانات بسيار بالاي قيمتها مي تواند پرخطر باشد.

يكي از استراتژيهاي احتمالي شركتهاي خارجي، انعقاد قرارداد سرمايه گذاري مشترك با يك شريك دولتي يا خصوصي ايراني است.

با پيشرفتهاي فناوري و زيرساختهاي پايدار، بسياري از شركتهاي ايراني بيش از حد توانايي گسترش و توسعه مشاركت با سرمايه گذاران خارجي را دارند و فرصت سرمايه گذاري اميدوار كننده اي را در ايران ايجاد مي كنند.

شركتهاي بخش خصوصي ايران، به ‌ويژه شركتهايي كه شكافهاي فني و مديريتي دارند، فعالانه به دنبال شريك براي سرمايه‌ گذاري مشترك و حل مشكلات خود هستند.

برخي ديگر از شركتهاي سرمايه گذار خارجي علاقه مند به سرمايه گذاري در ايران براي احياي تجارت خود هستند؛ توصيه مي شود هنگام بررسي هر فرصت سرمايه گذاري در ايران، به دنبال محصولات و خدماتي باشيد كه هم تقاضاي داخلي و هم پتانسيل صادرات منطقه اي دارند.

يك شركت سرمايه گذاري مشترك مي تواند با صادرات محصولات خود ارزآوري داشته باشد.

در اين صورت، وابستگي كمتري به سيستم بانكي ايران براي بازگرداندن سود و سود سهام خواهد داشت و بازدهي بالاتر و آسان تري از سرمايه خارجي خود دريافت خواهد كرد.

لازم به ذكر است كه برخي از سرمايه گذاريهاي مشترك صرفا با انتقال فناوري به شركاي ايراني توسط سرمايه گذاران خارجي و بدون تعهد سرمايه به فرصت سرمايه گذاري در ايران شكل مي گيرد.

از آنجايي كه مقامات ايراني علاقه زيادي به معرفي فناوريهاي مدرن به بازار ايران دارند، اين روش مي تواند كاملا موفق باشد.

يكي ديگر از روشهاي سرمايه گذاري در ايران براي مردم عادي و افرادي كه به فكر آينده خود هستند، بازار مبادلات ارزي است كه امروزه مخالفان و موافقان خودش را دارد.
در اين روش ريسك بسيار بالا بوده و از سوي ديگر ضرر و سود هم بسيار زياد مي باشد.

با تغيير ارز، سرمايه شما نيز تغيير مي كند؛ با افزايش قيت ارز سرمايه شما افزايش و با كاهش آن سرمايه شما كاهش پيدا مي كند.

هر چقدر ميزان سرمايه گذاري شما زياد باشد به همان مقدار شما ضرر يا سود مي كنيد.

با مبلغهاي كم هم مي توان سرمايه گذاري انجام داد؛ در بازار بورس و اوراق بهادار با مبلغهاي بسيار پايين مي توانيد با شركتها مشاركت كنيد و سهامدار شويد.

سرمايه شما با توجه به سود و زيان شركت كاهش يا افزايش مي يابد؛ همچنين شما مي توانيد با همان مبلغ در بورس، بازار طلا و مسكن سرمايه گذاري كنيد.

طلا و مسكن كالاهايي بسيار باارزش هستند كه هميشه ارزش خود را حفظ مي كنند.

براي شروع كردن و وارد شدن به بازار طلا و مسكن شما سرمايه زيادي نياز داريد؛ چرا كه شخصا و بدون مشاركت و شريك شدن با شركتي مي خواهيد وارد اين بازارها شويد، پس طبيعتا نمي توانيد انتظار سود زياد با سرمايه گذاري كم را داشته باشيد.

نويسنده: مهران حسينعلي زاده مذاكره كننده بين الملل آراد برندينگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.