پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

پاكسازي پوست چيست؟

پاكسازي پوست چيست؟

ظاهر هر فرد بدون شك براي او اهميت زيادي دارد. تقريبا همه ما براي داشتن ظاهري مناسب و موجه تلاش مي كنيم و در صورت بروز هرگونه مشكل خيلي طود در پي رفع آن هستيم.

اگر شما هم به جزو آن دسته از افراد هستيد كه به ظاهر خودتان اهميت مي دهيد بايد بدانيد كه داشتن يك صورت شفاف و پوستي سالم يكي از اصلي ترين و مهم ترين موضوعاتي است كه بر ظاهر شما تاثير مي گذارد. شايد شما هم دوستاني داشته باشيد كه از لوازم هاي آرايشي متعدد براي زيباتر جلوه دادن صورت خود استفاده مي كنند و يا مرداني كه در پي زيباتر كردن ظاهر خود هستند، در صورتي كه در مرحله اول شما مي بايست يك پوست سالم داشته باشيد.

 

خانم هايي كه يك پوست بدون لك، سالم و شفاف دارند اغلب از آرايش هاي سنگين بي نيازند و پس از ميكاپ نيز به دليل آن كه لوازم آرايشي بر روي پوست آن ها به خوبي مي نشيند بسيار جذاب تر به نظر مي رسند، از همين رو است كه پاك سازي پوست صورت به عنوان يكي از بهترين روش هاي مراقبتي از جانب پزشكان و متخصصان سلامت پوست معرفي مي شود.

پاكسازي پوست چيست؟

پاكسازي پوست در حقيقت به انجام يك سري مراحل مراقبتي جهت رسيدگي و مراقبت از پوست گفته مي شود. زماني كه شما اقدام به پاك سازي پوست خود مي كنيد در حقيقت مي خواهيد سلول هاي مرده پوست خود را حذف كرده و در كنار حذف كردن آلودگي ها و چربي هاي موجود بر روي پوستتان، به آبرساني و خون ‌رساني پوست خود نيز كمك كنيد.

پاك سازي پوست علاوه بر جوان سازي و ايجاد طراوت پوست، سبب درمان منافذ باز و از بين بردن كليه لك و جوش هاي پوستي شده و در نهايت پوستي سالم را به ارمغان مي آورد.

اهميت پاكسازي صورت

در پوست ما ميزان زيادي غدد چربي وجود دارد كه اين غدد ها مي بايست ميزان ترشح چربي بر روي سطح پوست را كنترل كنند. سطح پوست داراي مجاري بازي است كه ترشحات پوست از اين طريق خارج مي شود و در نتيجه پوست ما مرطوب شده و تمامي آلودگي ها، چربي ها و سلول هاي مرده صورت در آن حل مي شوند.

زماني كه آلودگي بر روي پوست مي نشيند، مجراهاي پوستي مسدود مي شوند و به همين دليل پوست ما شادابي خود را از دست داده و كدر شود. از همين رو مي بايست پوست صورت را مرتبا از اين گونه آلودگي ها پاك سازي كرد. البته استفاده كمتر از مواد آرايشي كه داراي چربي بالا هستند نيز مي تواند به اين موضوع كمك كند. اما متاسفانه اين آلودگي ها مرتبا بر روي پوست ما قرار دارند و منجر به كدر شدن سطح پوست ما و از بين رفتن سلامت آن مي شوند. از جمله راهكار هاي موثر، پاك سازي پوست است كه به عنوان يكي از روش هاي مراقبتي و لايه برداري از پوست شناخته مي شود.

هر چه سن بالاتر مي رود پوست صورت ما فشار هاي مضري كه به بدن ما وارد شده است را نشان مي دهد. هر چه تغذيه ناسالم تري داشته باشيد، فرد استرسي بوده باشيد و هرچه بيشتر در معرض انواع آلودگي قرار گرفته باشيد اما كاري براي رفع اين گونه موارد نكرده باشيد، پوست كدر تر و ناسالم تري خواهيد داشت.

پاك سازي پوست داراي مراحل مختلفي است كه آشنايي با نوع پوست در اين بين اهميت بسيار زيادي دارد. در تمامي مراحل پاكسازي پوست به هر روشي كه صورت بگيرد مي بايست از محصولاتي استفاده شود كه مناسب با نوع پوست شما باشد.

پوست مردان نيز همچون زنان همواره در معرض نور خورشيد قرار دارد. تمامي آلودگي هاي موجود در هوا بر روي پوست آنان نيز مي نشيند و نبايد تصور كرد كه پاك سازي پوست صورت تنها مختص به زنان است. در حقيقت مردان به دليل آن كه روتين هاي مراقبت پوستي را رعايت نمي كنند بيشتر از خانم ها در معرض به وجود آمدن لكه هاي پوستي، چين و چروك و جوش هاي گوناگون هستند. بنابراين پاك سازي صورت يكي از مهم ترين مسائلي است كه مي بايست در اولويت تمامي افراد چه زن و چه مرد قرار گيرد.

فراموش نكنيد داشتن يك پوست سالم تنها نشان دهنده ظاهري مناسب و زيبا نيست بلكه پوست شفاف و با طراوت شما، سلامت بدن و ايمني بالاي آن ها را نشان مي دهد.

فیشیال یکی از روش‌های محبوب برای بهبود ظاهر پوست و کاهش علایم پیری است. این روش از طریق تزریق مواد مختلفی مانند بوتاکس، فیلرها، و اسیدهای چرب به لایه‌های مختلف پوست انجام می‌شود. فواید و عوارض فیشیال بسیار زیاد و متنوع هستند. فواید اصلی فیشیال شامل کاهش چین و چروک‌های پوست، افزایش حجم و جوانسازی صورت، بهبود تراکم و الاستیسیته پوست، و ایجاد پوستی صاف و جوانتر می‌باشد. همچنین، این روش می‌تواند باعث کاهش ظاهر پف و سیاهی زیر چشم، مواجهه با آکنه‌ها و جایگاه‌های خشکی در پوست، و حتی افزایش اعتماد به نفس فرد شود.

 

اما همانطور که هر روش دارای مزایاست، فیشیال نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد. عوارض متداول فیشیال شامل درد و تورم موقت در محل تزریق، احساس سختی یا سوزش، و قرمزی پوست می‌باشد که معمولاً در چند روز بعد از روند درمان بهبود می‌یابد. همچنین، ممکن است در برخی افراد بافت‌های زیرین پوست زخمی شود یا عفونت‌های جدی به وجود آید. علاوه بر این، نتایج فیشیال ممکن است ناپایدار باشند و نیاز به تکرار درمان‌ها داشته باشند، که این مسئله می‌تواند موجب هزینه‌های اضافی و ناراضی‌تری از نتایج شود. به همین دلیل، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام فیشیال، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و مزایا و عوارض مربوطه را با او بررسی نمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.